dissabte, 14 de març del 2020

Activitats per treballar a casa (3r i 4t)

Estimades famílies de Cicle Mitjà:

El professorat del cicle us escrivim per facilitar-vos diferents propostes d'activitats per poder realitzar a casa amb els vostres fills/es. Volem recalcar que són voluntàries i que neixen fruit de les demandes de molts de vosaltres. Són activitats que estan molt relacionades amb el que estem treballant, ja sigui repassant continguts apresos o practicant-los.

Us aconsellem que, en la mesura del possible, seguiu amb les rutines i hàbits dels dies d'escola. Us pot ajudar elaborar un horari per tal d'assegurar estones de treball, de mirar contes, de joc, de TV, de tablet,...

Si voleu, quan tornem poden fer-nos-les arribar i les que siguin físiques les corregirem. A continuació teniu les de 3r i més avall les de 4t. 

Activitats per als nens i nenes de 3r:



MATEMÀTIQUES:


  • Llibre de DECA: de la pàgina 37 a la 45.
  • Fitxes de restes i multiplicacions (2 i 3)
  • Estudiar les taules de multiplicar.
  • Practicar càlcul mental ràpid (sumes i restes)

CATALÀ


  • Lectura
  • Expressió escrita lliure, possibles idees:
    • Explicar alguna activitat divertida que has fet aquests dies a casa.
    • Explicar què és el que més t’agrada d’anar a l’escola i el que menys.
    • Explicar què és el que més has trobat a faltar aquests dies.
    • Imagina que pots compartir aquests dies amb algun famós o famosa. Amb qui ho faries i per què?
    • Recomanar un llibre o una pel·lícula que has llegit o vist últimament.
    • “Què passaria si jo fos ric…”, “Què passaria si jo em convertís en un animal…”, “Què faria si visqués a Hogwarts…”
    • Escriure un diari/recull de vivències del dia a dia. Des del 16 al 27 de març.



CASTELLANO
  • Lectura
  • Expresión escrita libre, posibles ideas:
    • Estás confinado en tu casa y de repente, tras un armario, encuentras una puerta secreta...
    • Tienes la oportunidad de hacerle una entrevista al COVID19. Piensa qué le preguntarías y que te respondería. Consigue que alguien de la família te ayude a grabar en video esa entrevista, donde tú serás el COVID19 y responderás las preguntas que te haga tu familiar y así nos lo muestras cuando volvamos. 
    • Escribe la receta de un plato inventado que le pueda hacer sentir bien a un enfermo... por ejemplo "Potaje de abrazos".
    • Tienes la oportunidad de irte a una isla maravillosa donde sólo hay diversión y alimentos deliciosos. Sólo te puedes llevar a dos personas y dos objetos. Explica a quién te llevarías y por qué, qué objetos y para qué los utilizarías y qué te encontrarías en esa isla.
    • Haz una descripción sobre el COVID19 (cómo te lo imaginas tú). Recuerda hacer una introducción sobre el virus, explicar cómo es físicamente, su carácter y qué es lo que le gusta hacer.
    • Imagina que eres el COVID19. Explica a quién atacarías primero y por qué.
  • Enllaços d'interès:

ANGLÈS
  • Enllaços d'interès:
MEDI NATURAL I SOCIAL


  • Jugar al memory de les parts del riu.
  • Llibre del projecte “Naveguem pel riu”
    • Pàgina 44: conseqüències de les aigües contaminades per les persones, animals i plantes.
    • Pàgina 51: Comprensió lectora sobre Tom Sawyer i el riu Mississipí.
    • Pàgina 52: “El Danubi Blau” de Strauss. Ho vau començar a treballar a música amb la Mireia.


Podeu consultar internet si és necessari.


Activitats per als nens i nenes de 4t:

MATEMÀTIQUES:

  • Fitxes per practicar la divisió. Descarrega-les, imprimeix-les o copia-les AQUÍ.
  • Estudiar les taules de multiplicar.
  • Practicar càlcul mental ràpid (sumes, restes, multiplicacions)
  • Jocs de taula en família (oca, parxis, dòmino, uno, etc)

CATALÀ


  • Lectura
  • Expressió escrita lliure, possibles idees:
    • Explicar alguna activitat divertida que has fet aquests dies a casa.
    • Explicar què és el que més has trobat a faltar aquests dies.
    • Recomanar un llibre o una pel·lícula que has llegit o vist últimament.
    • Amb quin personatge famós t'agradaria compartir aquesta situació de confinament i per què.
    • Prepara un guió com si fossis un youtuber explicant les mesures de confinament. Si els pares volen, assaja i grava'l i ens l'ensenyes quan tornis.
    • Dibuixa un còmic explicant què és el coronavirus i com combatre'l.
    • Escriure un diari/recull de vivències del dia a dia. Des del 16 al 27 de març.



    CASTELLANO


    • Lectura
    • Expresión escrita libre: posibles ideas:
      • Estas confinado en tu casa y de repente, tras un armario, encuentras una puerta secreta...
      • Tienes la oportunidad de hacerle una entrevista al COVID19. Piensa qué le preguntarias y que te respondería. Consigue que alguien de la família te ayude a grabar en video esa entrevista, donde tu serás el COVID19 y responderás las preguntas que te haga tu familiar y así nos lo muestras cuando volvamos.
      • Escribe la receta de un plato inventado que le pueda hacer sentir bien a un enfermo... por ejemplo "Potaje de abrazos".
      • Tienes la oportunidad de irte a una isla maravillosa donde sólo hay diversión y alimentos deliciosos. Sólo te puedes llevar a dos personas y dos objetos. Explica a quien te llevarías y porqué, qué objetos y para qué los utilizarías y qué te encontrarías en esa isla.
      • Haz una descripción sobre el COVID19 (cómo te lo imaginas tú). Recuerda hacer una introducción sobre el virus, explicar cómo es físicamente, su carácter y qué es lo que le gusta hacer.
      • Imagina que eres el COVID19. Explica a quién atacarías primero y por qué.



    CONEIXEMENT DEL MEDI:
    • Repassar el tema 3 i 4 del llibre (si no tens el llibre a casa pots mirar-los AQUÍ y AQUÍ ) i respondre les preguntes que trobaràs en la fitxa de treball que pots descarregar i copiar o imprimir AQUÍ.
    • Fer un llistat de màquines que comencin per totes les lletres de l'alfabet que puguis, per exemple amb la A, Ascensor, amb la B, Batedora, etc. Un cop que les tinguis, intenta definir-les. (Recorda que a les definicions hem de posar per a què serveixen i de quin material estan fetes, si es pot).
    • Fes un llistat de grups de màquines, amb totes les respostes que se t'acudeixin. Per exemple: "Màquines que hi ha a la cuina: ganivet, nevera, tirabuixó, rentaplats, etc."

    ANGLÈS


    • Enllaços d'interés:

    MÚSICA

    • Practiqueu les cançons de la cantània: Cantània 2020. Virtu@l 
    En aquests links trobareu les cançons que canten els nens i nenes, hi ha un parell només instrumentals. En el nostre cas, l’escola es el cor 1, color verd que es representa als vídeos quan apareixen les partitures.





    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada