dimarts, 31 de març del 2020

I les tasques d'aquesta setmana són... (30 de març al 5 d'abril)

Hola a tots i totes! 

Tornem a enviar-vos una mica de "feineta" per mantenir actives les vostres ments i cossos. Recordeu que, de moment, són activitats recomanables i no obligatòries. Rebeu una abraçada de tots nosaltres!

Activitats comunes

  • BONUS TRACK: Per als pares o per vosaltres (si us atreviu): Juegos geográficos cal registrar-se i després podràs competir a nivell geogràfic amb gent de tot el món. 
  • Podeu descarregar uns taulells de joc amb diferents nivells per franges d’edat. A la pàgina us expliquen les normes i més abaix us posa descarregar. Només necessiteu unes fitxes i un dau Taulells de joc
  • Aquí teniu una pàgina on podeu descarregar gratuïtament unes sopes de lletres per nivells, tant en català com en castellà. Sopes de lletres

Educació Física

Us proposem alguns jocs per a poder divertir-vos! Alguns els hem fet a classe, a casa també es poden fer!

  • EL MISSATGER: Algú ha d’anar pensant i dient missatges motrius i els que fan el missatge, l'han de procurar fer el més ràpid i bé possible. Exemple: "Anar fins a l'habitació a peu coix, agafar un coixí i tornar a peu coix però amb l'altra cama". S'ha d'anar canviant la persona que fa de missatger i el/s que realitzen les accions.
  • EL MIRALL. Normalment es fa en parelles però es pot modificar. És un joc d'imitació corporal. Una persona es col·loca al davant de l'altra, fent una de mirall, que és la que imita els moviments i l'altra la que va realitzant diferents moviments per poder ser imitada. Els moviments són al lloc, sense desplaçaments, i no han de ser molt ràpids per donar marge a la imitació. Pasada una seqüència de moviments es realitza canvi de rol en el joc.
  • SALTAR L'ESTRELLA: Normalment es fa en parelles però es modificable. Una persona es col·loca en forma d'estrella al terra, és a dir, estirat al terra amb els braços en creu i les cames obertes, i l'altra haurà de saltar 5 vegades per exemple, la part del cos que li digui la persona que està estirada. Per seguretat millor no mencioneu el cap! Després es realitza el canvi de rol.
  • LA SILUETA: Una persona s'estira al terra, i l'altra/es dibuixa/en el perfil de la persona estirada. Podeu fer servir diferents superfícies i per resseguir la silueta també es pot fer amb diversos materials, per exemple guix .Desprès es realitzen els canvis de rol.
Plàstica
Us proposem dues activitats plàstiques comunes:


Activitats de 3r
Primer de tot, us volem compartir un vídeo dels Backstreet Boys. Han fet cadascú des de casa seva la cançó que vau cantar al concert de nadal. I want it that way Esperem que us agradi. Nosaltres ens hem recordat molt de vosaltres escoltant-la!
Matemàtiques

  • Deca de la pàgina 52 a la 57.
  • Fitxes 1, 2, 3, 5, 6, 7 i 12 (nombres de 3 i 4 xifres, sumes de dos nombres). La fitxa 4 la podeu fer però no ho hem treballat encara... Fitxes per imprimir de reforç i ampliació Teniu les solucions al final del document.
  • Càlcul http://math.cilenia.com/ca
  • Famílies, podeu corregir les fitxes de multiplicacions que han anat fent. Si alguna no és correcta, la podeu encerclar o fer una creu amb llapis i que ells i elles les revisin per veure on és l’error i les tornin a fer.

Català

  • Comprensions lectores:
  • Expressió escrita:
    • Aprofitant que arribava Sant Jordi i que vam escriure un conte per els Jocs florals, us proposem que en feu un altre. Però ho farem de la següent manera: heu de tirar un dau i el número que surti és la informació que heu de fer servir al vostre conte. La primera tirada és per saber quin seran els personatges, la segona per saber on passa la història i la tercera per esbrinar quin és el problema que tenen els protagonistes.


Segur que us surt un conte ben boig! Mínim 10 línies, màxim 25.
  • Ortografia i gramàtica:
  • Joc per treballar el vocabulari en família:
    • Tutti fruti: feu en un paper una graella amb 5 columnes i escriviu: Nom propi, nom comú, país/ciutat, aliment, animal. Un dels participants diu una lletra i heu d’escriure una paraula de cada que comenci amb aquesta lletra. El temps acaba quan una persona ha escrit totes. Podeu posar un límit de temps si en alguna ronda no acaba ningú.
    • Els punts són: 0 punts si no s’ha posat res o la resposta no és correcta, 5 punts si heu coincidit amb una altra persona i 10 en cas de que no.
    • Ho podeu fer tant en català com en castellà. I si us atreviu, en anglès!
Castellà

  • Expresión escrita:
    • Ahora que pasamos mucho tiempo en casa, podemos aprovechar para hacer alguna receta en familia. Recordáis que durante el primer trimestre las estuvimos trabajando? Pues os animamos a escribir una receta(puede ser dulce o salado, lo que más os guste) para después llevarla a cabo. Recuerda las partes de la receta:

      1. Introducción sobre lo que quieres cocinar.
      2. Ingredientes y utensilios que necesitas.
      3. Pasos a seguir enumerados .
      4. Recomendaciones (opcional).

  • Podéis haceros fotos mientras la lleváis a cabo, enviárnoslas y las colgaremos en la pestaña de “I tu a casa, què fas?”.
  • Uso del lenguaje, léxico y ortografía:

Anglès
Coneixement del medi
 Llibre “Navegant pel riu”
  • Pàgina 48: Fer un decàleg (10 idees) sobre com salvar els rius estalviant aigua. Penseu un bon eslògan (una frase original que encapçali les deu idees) i una mascota, la qual haureu de dibuixar. Ho podeu fer en un full o en una cartolina. Si ho porteu a terme, feu una foto i la compartiu amb nosaltres, si us plau. Ens encantarà veure les vostres idees!
  • Pàgina 49: Veure els videos de la pàgina de Santillana i contestar les preguntes. Si ho necessites també pots buscar més informació sobre el riu Nil.
    • Podeu entrar a la pàgina de Santillana https://projectes.santillana.cat/ Cliqueu a Entrar. Poseu l’usuari: Santillana i la contrasenya santillana (amb minúscula la primera). Busqueu el projecte “Navegant pel riu”. Una vegada el trobeu, cliqueu a sobre. S’obrirà la plataforma del projecte, amb diferents parts.
    • Busqueu la secció 2: El paisatge. Baixeu cap a baix per l’ascensor i mireu els videos que es diuen “El paisatge del Nil” i “El riu Nil vist des de l’espai” que hi ha dintre i podeu fer les activitats que us proposem. En cas que no us funcionin bé els enllaços de la pàgina de Santillana, canvieu de navegador, ja sabeu que no totes les aplicacions funcionen en tots el navegadors.


Activitats de 4t

Matemàtiques

Català
  • Expressió escrita:
    • Ets un astronauta de la NASA, el primer en anar en missió especial a un planeta desconegut. Marxes al teu transbordador amb un company/a. Et proposen que portis una parella d’animals per fer-los criar en aquest planeta i 3 tipus de plantes diferents per veure si es poden plantar. Desenvolupa aquesta història recordant dir: el nom del planeta, amb qui marxes, quin tipus d’animals serien els que portaries amb tu i quines plantes. Explica com seria la història, amb les seves parts, inici, nus i desenllaç, on diguis què va passar allà, si tot va funcionar i si vas tornar a la Terra. Mínim 10 línies, màxim 20. Podries començar així: “Era el meu primer viatge important. La Nasa m’enviava a…………………………..”. Recorda fer un esborrany, utilitza connectors, punts, comes, accents i utilitza algun diccionari, físic o on-line per ajudar-te, per exemple el DICCIONARI DÍDAC
  • Comprensió lectora:
  • Jocs de llenguatge per fer en família:
    • Paraules encadenades. Per torns, cada persona ha de dir una paraula seguint la consigna que comencin per una lletra o síl·laba determinada o encadenades per la lletra o síl·laba de la darrera paraula, etc, sense repetir cap. Podem donar un punt per cada paraula encertada. Si algú repeteix una paraula o no troba cap que comenci igual s’acaba aquella “mini-partida” i comença una altra. Guanya qui al final de totes les rondes té més punts.
    • Una varietat d’aquest joc és la repetició de tots els mots dits prèviament on es treballa l’atenció i la memòria auditiva.
    • Per exemple: La primera persona diu “Patata”, la segona pensa una paraula que comença per ta i diu “patata-tapa”. La tercera pensa una paraula que comenci per pa i diu “patata-tapa-papallona”, etc. Perd qui s’equivoca.
Castellà
Anglès
Coneixement del medi
  • Correcció de les activitats de la primera setmana.
  • Treball projecte Peça per Peça. Podeu entrar a la pàgina de Santillana https://projectes.santillana.cat/ Cliqueu a Entrar. Poseu l’usuari: Santillana i la contrasenya santillana (amb minúscula la primera). Busqueu el projecte Peça per Peça. Una vegada el trobeu, cliqueu a sobre. S’obrirà la plataforma del projecte, amb diferents parts.
  • Busqueu la secció 2: Forces amb efectes. Mirant els videos que hi ha dintre podeu fer les activitats que us proposem. Com no teniu els llibres del projecte, us posem les pàgines que podeu treballar aquí (imprimiu o poseu les respostes en un full).: Pàgines 23 a 26.
  • La setmana que bé us penjarem les solucions.
  • En cas que no us funcionin bé els enllaços de la pàgina de Santillana, canvieu de navegador, ja sabeu que no totes les aplicacions funcionen en tots el navegadors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada